NATUURPUNT OOST-BRABANT
KESSEL-LO • Natuurpunt Oost-Brabant, regionale vereniging voor Natuur en Landschap, is de onafhankelijke natuur- en milieuvereniging voor Oost- en Midden-Brabant. Het ledenaantal bedraagt op dit moment meer dan 9000 leden.
Natuurpunt Oost-Brabant is geassocieerd met Natuurpunt, dé vereniging voor natuurbehoud en landschapszorg in Vlaanderen.

Tot haar kerntaken rekent de vereniging natuurbehoud en -beheer, landschapszorg, beleidswerking, natuurbeleving, natuurstudie, vorming en educatie. Natuurpunt Oost-Brabant is actief lid van de Vlaamse milieukoepel Bond Beter Leefmilieu.

Natuurpunt Oost-Brabant heeft 22 lokale afdelingen in Oost- en Midden-Brabant waar vrijwilligers de plaatselijke werking van Natuurpunt waarnemen.
Leuvensestraat 6
3010 Kessel-Lo